ページ内を移動するためのリンクです。
お知らせ
現在表示しているページの位置です。
  • ホーム
  • お知らせ一覧
  • 【再掲】新型コロナワクチン費用補助の申請について(12月末で終了します)/ Application for COVID-19 vaccination subsidies (Ends at the end of December.)


【再掲】新型コロナワクチン費用補助の申請について(12月末で終了します)/ Application for COVID-19 vaccination subsidies (Ends at the end of December.)

2024年12月10日

 (English follows)

当健康保険組合では、2024年度より新型コロナワクチン予防接種の費用補助を行いますので、下記のとおりご案内いたします。

接種期間、申請期間とも年内までですので、接種される方は早めに済ませてください。

なお、新型コロナワクチン予防接種について、事業所での集団接種は予定されていないようです。

 

費用補助の申請は『MY HEALTH WEB』での申請となります。申請をされる方で、このサイトに未登録の方は、事前に登録

くださるようお願いいたします。(MY HEALTH WEB 以外での費用補助申請はできません。)

                  

 1.対象者 

  武田健保の被保険者(本人)および被扶養者(家族)

 

 2.補助対象の接種期間および申請期間

   2024年10月1日(火) ~ 12月31日(火)【期限厳守】

 

 3.費用補助の内容

    ひとり1回の実費を補助( 上限 8,000円(消費税込み))

 

 4.費用補助の申請方法等

  ①申請方法について

      MY HEALTH WEBにログインし、「新型コロナワクチン予防接種補助」のバナーを選択、費用補助申請に必要な情報を

   入力してください。

  ② 領収書について

   事前に領収書をご準備ください。領収書の写真(画像)をアップロードいただきます。

    【申請時の留意点】

   ・以下の5項目すべてが確認できない領収書は不備となり、費用補助を受けることができませんので、領収書発行時に

    よく確認してください。

     ①医療機関名 ②接種者氏名(会社名は不可) ③接種日 ④金額 ⑤新型コロナワクチンであることが分かる記載

   ・医療機関にて接種者ごとに1枚の領収書を発行いただくようご協力をお願いいたします。

   ・健保組合から紹介させていただくことがありますので、領収書原本は手元に保管願います。 

        

   5.支払い時期

   申請月の翌々月以降に各自の給与支払口座へ振り込みます。     

   任意継続の方は、各自の銀行口座へ振り込みます。

           

   6.その他留意事項

  ❖ 領収書がない場合は費用補助を受けることができません。

  ❖ 領収書として不備があるものは認められません。

  ❖ 申請内容に不備がある場合は、当健保組合より被保険者(または申請者)に照会しますので、すみやかに返信してください。

  ❖ 申請期間以降の申請、および、接種期間外の接種の申請は、理由を問わず受け付けしません。

  ❖ 費用補助の対象となるワクチンは、日本で承認されたワクチンのみです。

  ❖ 海外で接種した場合の費用は、補助対象となりません。

 

     <問い合わせ先>

  ・新型コロナワクチン予防接種補助に関して : 健康保険組合・新型コロナワクチン予防接種補助担当

                          DL.kenpo.corona@takeda.com

                            ※よくある質問はこちら

 

  ・MY HEALTH WEB初回登録に関して :MY HEALTH WEB ヘルプデスク(TEL:03-5213-4467)

                           ※初回登録ガイドはこちら  ※よくあるお問い合わせはこちら

 

 

Takeda Health Insurance Society will provide subsidies for COVID-19 vaccinations from FY 2024 as follows.

Both the vaccination period and subsidies application period are until the end of the year. Please book early to get vaccination.

Reportedly, COVID-19 group vaccinations are not planned at offices.

 The application for the subsidies is accepted via "MY HEALTH WEB". If you apply for the subsidies and have not registered on this site, please register in advance.

(The subsidies can be applied only via MY HEALTH WEB.)

                  

 1.  Eligible persons 

       Takeda Health Insurance holders (insured person) and their dependents (family members)

 

 2.  Subsidized vaccination period and application period

        October 1 (Tue) - December 31 (Tue), 2024 [Make sure to meet the deadline]

 

 3.  Details of the subsidies

       The actual expense will be subsidized up to 8,000 yen (including consumption tax) per person per dose.

 

 4.  Application method for subsidies, etc.

  (1)   Application method

            Log in to MY HEALTH WEB, select the banner of “COVID-19 vaccination subsidies”,

           and enter the information necessary for the application for subsidies.

      (2)   Receipt

         Receive the receipt before application. You will be asked to upload a photo (image) of your receipt.

    [Notes for application]

     ・Receipts that do not include all the following five items will be invalid and ineligible for the subsidies. Please check the receipt carefully when it is issued.

       (1) Name of the medical institution (2) Name of the vaccinated individual (company name is not acceptable)

       (3) Date of vaccination (4) Amount (5) De__________scription that clearly states that it is a COVID-19 vaccine

    ・Please ask the medical institution to issue one receipt for each vaccinated individual.

    ・Takeda Health Insurance Society may make inquiries, so please keep the original receipt.

 

  5.  Timing of payment

     The amount will be transferred to your salary account in or after the second month following the month of application.

     If you are insured with optional and continued coverage, the amount will be transferred to your bank account.

           

   6. Other considerations

     ❖ Without a receipt, the subsidies cannot be paid.

     ❖ If necessary information is missing, the receipt will be invalid.

     ❖ If necessary information is missing in your application, Takeda Health Insurance Society will make an inquiry to the insured (or applicant). Please respond promptly to the inquiry.

     ❖ Any application after the application period and application for vaccination outside the vaccination period will not be accepted regardless of the reason.

     ❖ Only vaccines approved in Japan are subject to the subsidies.

     ❖ Expenses for vaccination overseas are not subsidized.

    

 【 Contact information】

    ・For COVID-19 vaccination subsidies:

        Person in charge of COVID-19 vaccination subsidies  DL.kenpo.corona@takeda.com

  

    ・For MY HEALTH WEB initial registration: MY HEALTH WEB Help Desk (TEL: 03-5213-4467)

      ※The initial registration guide is available here.  ※Please find frequently asked questions here

トップへ